|
Intervju med Stefan Hrastinski 2019-08-29: Lärplattform som kompletement, både adminstrativt och pedagogiskt.
|
|
Intervju med Karin Shekhi 2019-09-18: Går det att jobba med bedömning utefter kursens gång? Varför kan det vara bra? Hur kan man göra, exempel?
|
|
Intervju med Karin Shekhi 2019-09-18: Hur kan man som lärare fördjupa studenternas resonemang i diskussioner? Vilka fördjupande frågor kan man ställa?
|
|
Intervju med Karin Shekhi 2019-09-18: Fördelar med att öva diskussioner i videomöten?
|
|
Intervju med Karin Shekhi 2019-09-18: Kan man använda diskussionsforum för att öva på att diskutera? Vad medför det för aspekter?
|
|
Intervju med Karin Andersson, Universitetsadjunkt i pedagogik, 2019-06-24: Vad kan underlätta när man utvecklar sin kurs?
|
|
Intervju med Stefan Hrastinski 2019-08-29: Styrkor och svagheter med en lärplattform - många funktioner.
|
|
Intervju med Stefan Hrastinski 2019-08-29: Hur kan man utveckla användningen av lärplattformen? Exemplet Flipped classroom.
|
|
Intervju med Stefan Hrastinski 2019-08-29: Hur påverkas lärarens roll? Läraren som moderator/facilitator. Studenterna som resurs i lärandet.
|
|
Intervju med Stefan Hrastinski 2019-08-29: Hur bygger man studentsamarbeten? Diskussionsforum, bloggar, delade dokument och peer assessment.
|
|
Intervju med Stefan Hrastinski 2019-08-29: Studentsamarbeten kan bli friare i tid och rum.
|
|
Intervju med Stefan Hrastinski 2019-08-29: Trend just nu - mer video i undervisningen.
|
|
Intervju med Stefan Hrastinski 2019-08-29: Vad ser du för utveckling och trender? Video och Flipped classroom, samt Peer assessment.
|
|
Intervju med Stefan Hrastinski 2019-08-29: Syn på kollaborativt lärande och teknikens roll.
|
|
Intervju med Stefan Hrastinski 2019-08-29: Syn på kollaborativt lärande - utnyttja studenterna som resurs för varandra. Vikten att känna sig trygga med varandra och miljön. …
|
|
Intervju med Stefan Hrastinski 2019-08-29: Hur skapande givande studentsamarbeten? Traditioner och föreställningar som kan styra, både från lärare och studenter. Om…
|