|
|
|
Om din lärare har valt att erbjuda grupper för självanmälan - alltså grupper där ni själva kan skriva in er i vilken grupp ni vill vara - kan du i den här…
|
|
Intervju med Karin Shekhi 2019-09-18: Film som examintion: Hur kan man bedöma en film? Kan den examinera andra saker?
|
|
Intervju med Karin Andersson, Universitetsadjunkt i pedagogik, 2019-06-24: Vad var det bästa med att ta sig in i Canvas? Hur kan man tänka?
|
|
Intervju med Karin Andersson, Universitetsadjunkt i pedagogik, 2019-06-24: Vad kan underlätta när man utvecklar sin kurs?
|
|
Intervju med Karin Shekhi 2019-09-18: Lärandemålen bör styra examinationsform och det kan vara bra att diskutera valet med kollegor. Vad skriver vi för examinationsforum i…
|
|
Intervju med Karin Shekhi 2019-09-18: Kan man bedöma under kursens gång, d.v.s. använda formativ bedömning? Hur i så fall? Tyvärr brusig inspelning.
|
|
Intervju med Karin Andersson, Universitetsadjunkt i pedagogik, 2019-06-24: Kan man bedöma på olika sätt? Man kan skriva feedback, men också t.ex. ge muntlig feedback.
|
|
Intervju med Karin Andersson, Universitetsadjunkt i pedagogik, 2019-06-24: Om att lägga lärandemål i bedömningsmatris. Kan skapa tydlighet för studenter.
|
|
Intervju med Karin Andersson, Universitetsadjunkt i pedagogik, 2019-06-24: Vad behöver man tänka på när man bedömer i Canvas? Bedömningar och matriser i Canvas kan…
|
|
Intervju med Karin Shekhi 2019-09-18: Går det att jobba med bedömning utefter kursens gång? Varför kan det vara bra? Hur kan man göra, exempel?
|
|
Visar hur du kan skapa en serie av tillfällen som studenter kan boka in sig på.
|
|
Om din lärare har valt att erbjuda bokningsbara tider i Canvas, kan du boka in dig på dem. Här visar vi hur du gör.
|
|
Intervju med Stefan Hrastinski 2019-08-29: Hur bygger man en bra lärandemiljö? Stefan beskriver modellen "Community och Inquiry" med de tre delarna: Det kognitiva, Teaching…
|
|
|
|
Här visar vi upp Commons och hur du kan hitta material som är delar inom MDH, t.ex. från högskolebiblioteket och om studieteknik.
|